Festival designové tvorby Czech Design Week, který se už zabydlel v prostorech Výstavní síně Mánes, zde letos uspořádá svůj už 11. ročník, a to ve dnech od 5. do 8. září. Organizátoři festivalu v těchto dnech spustili přihlášky pro designéry, studenty, ateliéry, značky a všechny další tvůrce, které běží do 15. června. K příležitosti vstupu do své druhé dekády letos chystá festival také několik novinek ve výstavní a programové lince, které bude organizátoři zvěřejňovat postupně.
První ohlášenou změnou přitom je obměna vizuální identity festivalu Czech Design Week a s ní spojené spuštění nových webových stránek czechdesignweek.com. Skrze ně budou organizátoři komunikovat veškeré informace spojené s festivalem včetně informací o vystavujících designérech a doprovodném programu festivalu, který se i letos zaměří na přednášky, debaty či panelové diskuze na téma aktuálních trendů v designové, umělecké a kulturní sféře.
Práci na přípravách vizuální identity a webu organizátoři festivalu svěřili grafickému designérovi Davidovi Novákovi (Dacid). Ten v současnosti dokončuje studia na pražské UMPRUM v Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace. Je také jedním ze spoluzakladatelů sdružení SMYK, jež vytváří prostor pro vzájemné setkávání a představování projektů vizuální scény.
Součástí nové grafické podoby festivalu je také obměna logotypu, skrze který festival komunikuje. Autorem je designér Viktor Mizera, absolvent Ateliéru tvorby písma a typografie UMPRUM, jenž v současnosti působí ve studiu Displaay, jež stojí i za předchozím logotypem festivalu Czech Design Week.
Další novinky ve výstavní a programové lince, které mají reagovat na aktuální trendy a problematiky, jež rezonují nejen v českém, ale i v zahraničním prostředí, chtějí organizátoři postupně zveřejňovat v následujících měsících.
Přihlášky běží do 15. června
„Festival Czech Design Week se zakládal se snahou podpořit český design. Během let se tento cíl přetvořil v celou platformu, která každoročně nejenže představuje aktuální tvorbu českých designérů a tvůrců, ale také objevuje nové talenty, kteří český design v následujících letech utvářely a budou utvářet. Věřím, že tento cíl bude festival rozvíjet i ve své druhé dekádě,“ uvedl k chystanému jedenáctému ročníku festivalu Czech Design Week jeho ředitel Lukáš Pipek.
Pod jeho vedením se festival v průběhu let etabloval na pražské kulturní mapě jako přehlídka, která každoročně představuje aktuální tvorbu zejména nejmladší generace českých designérů z řad studentů a absolventů uměleckých, designových či řemeslných oborů. Díky tomu festival veřejnosti pravidelně ukazuje, kam se v dalších letech bude ubírat „český design“ a která nová jména jej budou utvářet.
Touto cestou se chce ubírat i v následující dekádě, kterou letošní ročník zahajuje. I letos, ve dnech od 5. do 8. září, festival Czech Design Week zavítá do Výstavní síně Mánes, jež je předním pražským výstavním prostorem. Právě odkaz na galerijní místo podle organizátorů má symbolicky připomínat, že současná designová tvorba má vedle té umělecké své nezaměnitelné místo.
Přihlášky k účasti na Czech Design Week 2024 mohou designéři, studenti, studia, značky a všichni další tvůrci zasílat do 15. června 2024, a to prostřednictvím webového formuláře prihlaska.czechdesignweek.com anebo na email prihlasky@czechdesignweek.com