Radnice Prahy 3 má nové logo. Základem zcela nové vizuální identity městské části jsou tři čárky, což má podle vedení radnice prezentovat různé aktivity zapamatovatelným způsobem a s trochou nadsázky. U veřejnosti však logo vyvolalo rozporuplné reakce a to nejen vůči grafice ale také ceně,

Kritické poznámky si městská část vysloužila v prvé řadě za cenu, za kterou logo pořídila. Některým se cena 350 tisíc zdá za jedno logo příliš. Za vyplacenou částkou se ale skrývá odměna za celou vizuální koncepci. Cení se samozřejmě i nápad, přijít s něčím originálním a chytlavým není snadné, tvůrci navíc netuší, zda investovaná energie nepřijde vniveč, když se s návrhem do výběrového řízení slouží.

Autory vítězného návrhu jsou Jakub Vaněk a Barbora Micajová z Jakub Vaněk Studio. V novém logu se snažili zobrazit, že Prahu 3 řada lidí vnímá jako místo setkávání, místo s unikátními sousedskými vztahy, které charakterizovaly typické pavlačové domy.

ROZPORUPLNÉ REAKCE

Jen krátce po zveřejnění nového loga se na sociálních sítích o podobě nového loga rozhořela bouřlivá diskuse. Kromě mnoha pochvalných i odmítavých komentářů se někteří pozastavovali nad částkou, kterou radnice do záměru vložila. Jiní zase kritizovali nápad nové logo vůbec vybírat a navrhovali peníze spíše využít na potřebnější účely, jako je třeba školství.

Najdou se ale i kritici, kterým se návrh příliš nelíbí, nejen kvůli pořizovací ceně. Přirovnávají ho k lajnám kokainu, rozpadajícímu se domečku z karet, čárkám na hospodském účtu, vadí jim i podobnost s logem kapely Tři sestry. Sociální sítě se pomalu plní vtípky na adresu nového loga trojky.

Nový grafický styl poprvé představila radnice ve středu. Jeho autory jsou designéři z Jakub Vaněk Studia, kteří mezi 81 adepty uspěli ve veřejné soutěži, kterou loni koncem roku pro radnici uspořádala nezisková organizace CZECHDESIGN

Vítězové jako odměnu získali 350 tisíc korun, finalisté na druhém a třetím místě obdrželi 40 tisíc, respektive 30 tisíc korun. Další náklady ale spolkne i postupná obměna všech předmětů, dokumentů a vybavení, které dostanou nové logo. To by v ulicích mělo být vidět už v příštích měsících.

Designér Jakub Vaněk vypráví, že než vznikla výsledná podoba, procházeli autoři z jeho týmu Prahu 3 a ptali se lidí, co městskou část nejvíce charakterizuje.

Podle nich lidé nejvíce vnímají Prahu 3 jako místo setkávání a tím se následně nechali při své práci nejvíce inspirovat. Vaněk ovšem upozorňuje, že společně nenavrhli pouze prostý obrazec, ale komplexní vizuální styl.