Přehlídka ARTSEMESTR by měla ukázat, jak se studenti UMPRUM  postupně zlepšují a připravují pro samostatnou dráhu designerů, architektů, grafiků, nebo výtvarníků. Dokládá, jak jsou schopni pojmout nejrůznější zadání, poradit si s technickou stránkou věci a spolupracovat se spolužáky nebo zadavatelem mimo školu. Veřejnosti se představí jak semestrální projekty, které studenti řeší v průběhu celého semestru, tak klauzurní práce, jež zpracovávají zcela samostatně v časově omezené době. Často se semestrální projekt s klauzurním zadáním prolíná a doplňuje.

Nejvíc nás letos na art semestru zaujal ateliér Textilní tvorby Jitky Škopové. Perfektní instalace a dotažené studentské práce. Těšili jsme se také z Atelieru Průmyslového designu D1, konkrétně z prototypů střihacích nůžek, nejedny bychom rádi měli ve své skříňce stolních potřeb. Nový atelier Fotografie II vedený Václavem Jiráskem se stává esem umprumky, „Vlasy jako symbol“ bylo zadání, které studenti splnili na jedničku.

Frantisek Jungvirt – Christ Family

Bodovalo také Sklo, jsme rádi, že se zde utváří osobnosti s vlastním rukopisem, který již po několika výstavách rozpoznáváme, sklo nás baví, vždy individuální přístupy studentů k zadanému klauzurnímu úkolu s dotaženým konceptem, skvěle! Věříme tedy v lepší zítřky tohoto, pro Česko tak významného oboru.

Marieta Tedenacová -Ophelia

Typografie a K.O.V patřily také mezi ty lepší. Naopak dlouhodobý úpadek je zřetelný v ateliéru keramiky, až na pár vyjímek kontroverzních studentek, jakými jsou Luisa Bělohlávková a Markéta Špundová, zde sledujeme opakující se koncepty a mnohdy prvoplánová řešení. Také oba ateliery Fashion dlouhodobě stagnují a velký progress jsme zde zatím nezaznamenali.

ateliér K.O.V

I tak UMPRUM pořád splňuje špičkové kvality a jména a je na ní tak občas vyvíjen tlak z pozice jedničky. Nutno si ale všimnout ostatních škol, které jdou po vzoru umprumky, kolikrát až velmi okatě. Setkáváme se s převzatými koncepty klauzurních výstav i grafických podob. Jsme zvědavi na nadcházející prezentace ostatních uměleckých vysokých škol.

Zdroj: UMPRUM