Růžová a barbiecore válcují toto zatím horké léto. Očekávaný snímek Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem v hlavních rolí vstoupí do českých kin až příští týden. Magazín Architectural Digest už ale v předstihu vzal nedočkavé fanoušky na prohlídku filmového Domu snů ikonické panenky od Mattela a zejména českému divákovi nabídl jedno překvapení. V interiéru se zabydlely také růžové džbány z kolekce Rosaline Hobnail české značky Klimchi.

Sklo této značky vyrábí ručně skláři ze sklárny Jílek v Kamenickém Šenově, které se nachází v srdci severočeského křišťálového údolí. Džbány s výrazným „hobnailovým“ dekorem, kterému se též přezdívá ananas, ve zdejší sklárna vznikají už několik desetiletí. Značce Klimchi, která vznikla v roce 2019, se podařilo s těmito dekory prosadit v zahraničí, oblíbené se staly například ve Velké Británii.

Magazín Architectural Digest pozval diváky na návštěvu Domu snů panenky Barbie v podání Margot Robbie.

Ve filmu Barbie debutují růžové džbánky v nízké a vysoké variantě. Od Klimchi si je objednal přímo produkční tým společnosti Warner Brothers, která za snímkem stojí.

„Jsem naprosto nadšený, že naše růžové džbány budou mít svůj velký filmový debut ve filmu Barbie. Je to pro mě obrovská pocta vidět naše výrobky spojené s tak výjimečným projektem a po boku slavných herců,“ uvedl zakladatel značky Lukáš Klimčák.

Džbány se v záplavě růžové snadno ztratí. Zdroj Repro videa Architectural Digest/youtube.com

Podle něj právě hobnailové džbány, které se tak objeví na stříbrném plátně poprvé, drží také primát v úspěšnosti jeho značky.

„Snažíme se českému sklu dělat dobré jméno v zahraničí a toto je další dílek do skládačky. Hobnailový džbán je první a nejúspěšnější produkt KLIMCHI. V naší rodinné sklárně se vyrábí už několik desetiletí. Plánujeme jít s celým týmem do kina,“ doplnil Lukáš Klimčák, jehož podnikatelský tah na branku ocenil letos i magazín Forbes Česko, který ho zařadil do svého letošního výběru 30 pod 30.

Dlouho očekávaný film Barbie přináší na stříbrná plátna ikonickou panenku od Mattela, která spatřila světlo světa už v roce 1959 a které dodnes nechává chladným málokoho. O čemž vypovídá jak častá kritika genderových stereotypů Barbie, tak i nedávna vlna barbiecore, které se chytla i cela řada hollywoodských celebrit. A zcela růžovým nezůstává ani filmový svět Barbie, příběh se točí kolem otázek smrtelnosti, pro které se v perfektním plastovém světě nenajde místo a kvůli kterým se titulní hrdinka musí vypravit do světa reálného.

V českých kinech má snímek režisérky Grety Gerwig, k jejíž předchozím snímkům patří například Lady Bird (2017) či Malé Ženy (2019), vstoupí do českých kin 20. července.

Nové kolekce, které už vznikají podle návrhu kreativního ředitele Františka Jungvirta značky, představí Klimchi druhý týden v září na letošním ročníku festivalu Czech Design Week v Praze.