Sklářský designér, výtvarník a malíř skla František Jungvirt představil koncem října katalog JUNGVIRT, v němž shrnuje svou dosavadní tvorbu. Designová kniha vychází přesně rok od otevření jeho showroomu v pražských Košířích a představuje tak další významný milník v rozvoji vlastní autorské značky františek jungvirt., jíž se chce do budoucna výhradně věnovat.

Přestože je Františkovi Jungvirtovi teprve 28 let, má za sebou řadu úspěchů. Absolvent oboru sklomalba při SOŠ v Třeboni a ateliéru skla na pražské UMPRUM, kde studoval pod vedením Ronyho Plesla, se již během studií stal kreativním ředitelem značky Klimchi, které pomohl s vybudováním širšího portfolia premiových kolekcí stolního skla.

Souběžně budoval i vlastní eponymní značku, skrze niž realizoval řadu spoluprací se společnostmi jako J&T Banka, Xiaomi, Google, Prim Manufacture, DS Automobiles, Lexxus Norton, Maison Sisley, House of Lobkowicz, Nadace Václava a Dagmar Havlových VIZE 97 a řadou dalších.

Grafickou stránku katalogu mělo na starosti Matej Vojtus Studio. Foto Anna Pleslová
Grafickou stránku katalogu mělo na starosti Matej Vojtus Studio. Foto Anna Pleslová

Mladý designér má na svém kontě taktéž několik ocenění; tím nejnovějším je BIG SEE, jež letos získal za vázy Garden Roots v kategorii Produktový design. Dále je držitelem Ceny Josefa Hlávky pro talenty do 33 let.

Jméno českého skláře rezonuje též v zahraničí. Jen za posledních pět let vystavoval své dílo v Americe, Francii, Velké Británii, Švýcarsku či Izraeli. Jeho tvorba byla loni součástí Milan Design Week, v letošním roce pak zamířila na Dutch Design Week a Dubai Design Week.

„Mé vnitřní umělecké já mě táhne ke stále složitějším projektům a spolupracím s těmi nejnáročnějšími klienty a zadavateli. Těší mě zvyšující se poptávka po mých uměleckých dílech a návrzích v Česku i zahraničí,“ zmínil František Jungvirt.

Katalog na více než tři sta stránek přibližuje dosavadní široké portfolio tvorby mladého sklářského designéra Františka Jungvirta. Foto Anna Pleslová
Katalog na více než tři sta stránek přibližuje dosavadní široké portfolio tvorby mladého sklářského designéra Františka Jungvirta. Foto Anna Pleslová

Rád bych se proto do budoucna věnoval ještě více rozvoji sebe sama a své vlastní značky františek jungvirt. Rád bych navrhoval pro zadavatele a značky, které dbají na tu nejvyšší uměleckou a řemeslnou kvalitu a které mi přináší nové výzvy do života i mé tvorby,“ doplnil.

Zatím nejvýznamnějším krokem v Jungvirtově kariéře bylo otevření vlastního showroomu, Butiku František Jungvirt v pražských Košířích. Ten slouží nejen k setkání s klienty a partnery, ale také k představení novinek, jakou je například čerstvě vydaný katalog JUNGVIRT. V showroomu proběhl i jeho křest, kmotrou se stala Dagmar Havlová.

Křest nového katalogu proběhl koncem října v pražském butiku Františka Jungvirta, a to za účasti Dagmar Havlové. Foto Sára Chalupová
Křest nového katalogu proběhl koncem října v pražském butiku Františka Jungvirta, a to za účasti Dagmar Havlové. Foto Sára Chalupová

V úvodu více než tří set stránkového katalogu čtenář najde kurátorské texty a rozhovor s Františkem Jugvirtem, vše v anglickém jazyce. Ústřední část představuje prostřednictví fotografií jednotlivé roviny Jugvirtovy tvorby, tedy díla z oblasti designu, umělecká díla i objekty na pomezí mezi designem a výtvarnem.

Katalog tedy shrnuje autorovu dosavadní práci a seznamuje čtenáře s jednotlivými kolekcemi včetně jejich tvarosloví, a to od raných děl po letošní novinky. Závěr je věnovaný projektům, jež vznikly ve spolupráci se značkami, architekty či interiérovými designéry, a osobnostem spojeným se značkou františek jungvirt.

Tištěný katalog je zájemcům k dispozici na eshopu mladého designéra. Foto Sára Chalupová
Tištěný katalog je zájemcům k dispozici na eshopu mladého designéra. Foto Sára Chalupová

Katalog v papírové, knižní podobě vznikl v nákladu 350 kusů. Zájemci mají možnost zakoupit svůj výtisk na e-shopu Františka Jungvirta nebo přímo v jeho košířském showroomu.

Vznik katalogu finančně podpořili: Ministerstvo kultury České republiky, Státní Fond kultury ČR, Xiaomi, Czech Design Week a Tiskárna Helbich.

S novým katalogem se chce designér František Jungvirt výhradně věnovat vlastní eponymní značce. Foto Peter Fabo
S novým katalogem se chce designér František Jungvirt výhradně věnovat vlastní eponymní značce. Foto Peter Fabo