Umění řemesla a vytříbeného savoir-faire není jen specifikem francouzských předních značek, ale proniká i tuzemskou scénou, jak v novém projektu ukazuje sklářský výtvarník a designér František Jungvirt, který ve spolupráci s českými luxusními značkami propojil české umění řemesla a designu s francouzskou automobilkou DS Automobiles. Výsledkem je unikátní série uměleckých fotografií, ve kterých není nouze o upřímnou krásu vyladěnou do posledního detailu i o nádech nadsázky.
Sklářského výtvarníka, jenž tvoří pod svou eponymní značkou františek jungvirt. a zároveň působí jako kreativní ředitel KLIMCHI, a automobilku DS, jejímiž auty jezdí francouzští prezidenti i Fantomas, spojuje každoroční účast na designových festivalech jako například Czech Design Week. Ostatně, právě zde nápad na společný projekt vznikl. S dalšími zapojenými značkami: cukrářský boutique Věnečky Janeček, floristické studio Provoní a české hodinářství Prim designér spolupracuje pravidelně – Jungvirtovy vázy zdobí jejich butiky a showroomy.
Ústředním objektem focení v jedinečném prostoru DS STORE Praha se stal vůz z limitované edice DS 7 Crossback Louvre, jehož inspirací je stejnojmenné světoznámé pařížské muzeum.
„Luxusní auta, skleněné vázy, řemeslné sběratelské hodinky, barevné květiny i uměleckou cukrařinu běžně obdivujeme na produktových fotografiích nebo v rámci stylingů pro magazíny. Ty se však vždy soustředí na jeden konkrétní objekt. Mně šlo o vytvoření neobvyklého prostředí pro focení a propojení různých produktů. Společným jmenovatelem všech zapojených značek je umělecký přesah, historický odkaz a špičkové řemeslo. Z toho důvodu jsem přesvědčený, že si jednotlivé objekty na fotografických zátiších nekonkurují. Právě naopak, vzájemně komunikují a společně tvoří synergii,“ vysvětluje svůj umělecký záměr František Jungvirt.
Spolupráce, jejíž výsledkem je série uměleckých fotografií probíhala pod záštitou festivalu Czech Design Week.
Smaragdově zelená váza z letošní kolekce Wavy neobvykle postavená u kola vozu s promyšleně naaranžovanou květinou symbolizuje rychlost a dravost automobilu.
Uranově žlutá váza z kolekce Trdlík evokuje barvu paliva, proto je umístěna v motoru auta, z něhož vyrůstají živé květiny. Ty představují paralelu k respektu k přírodě, který zastávají všechny moderní značky.
Také další umělecká zátiší v sérii pracují s určitou naivitou a nadsázkou, ať už se jedná o vázy připoutané bezpečnostními pásy, hostinu v kufru vozu či galerii váz na kapotě.
Na výstavu do limuzíny
Výstavní síní sladkých věnečků, luxusních hodinek, skleněných karaf a záplavy květin se stal automobil DS 7 Crossback Louvre. Jeho interiér zaujme zejména volantem ručně obšitý kůží a vytlačeným reliéfem s motivem pyramidy. Motiv pyramidy se pak objevuje i na obvodu řadicí páky. Výběr automobilu nebyl náhodný. Jak jeho název napovídá, je inspirovaný francouzským muzeem Louvre, nejnavštěvovanější světovou institucí prezentující umění.
„Společnost DS Automobiles je partnerem muzea Louvre od svého vzniku v roce 2014. Jde o spolupráci založenou na spojenectví historického dědictví a modernosti. Od roku 2020 se Louvre stalo exkluzivním podpisem pro limitovanou řadu vozů DS. Posádka může během cesty obdivovat nejvýznamnější umělecká díla muzea, jež se zobrazují na středovém displeji. Výběr obsahuje celkem 182 děl, mezi nimi i sochu Níké Samothrácké, portrét Mony Lisy od Leonarda da Vinciho, Veroneseho Svatbu v Káni galilejské či Napoleonovu korunovaci od Jacquese-Louise Davida,“ vysvětluje Martina Bedrnová, Brand Director DS Automobiles pro Českou republiku.
DS Automobiles tak přichází s novými způsoby, jak objevit lásku k umění a kultuře. Jedním z nich je i aktuální spolupráce na sérii uměleckých fotografií s Františkem Jungvirtem.
S přispěním Soni Hanušové.